مقالات آموزشی

راهنمای خرید پمپ آب خانگی تابستان ۱۴۰۲

نکات خرید پمپ آب

پمپ آب خانگی ابزاری است که موجب تقویت فشار آب مصرفی مسکونی و ساختمان می‌شود، در واقع پمپ آبی خانگی فشار آب قوی مستمری را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

امروزه بسیاری از خانه‌های ویلایی جای خود را به ساختمان‌های بزرگ و چند طبقه داده اند در هر طبقه چندین واحد مسکونی قرار دارد، بنابراین ممکن است فشار آب بسیار کم باشد اما با نصب دستگاه پمپ آب خانگی می‌تواند از فشار آب قوی برخوردار شد.

در این مطلب می‌خواهیم در خصوص پمپ آب خانگی و خرید قطعات نصب پمپ آب خانگی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

پمپ آب خانگی چیست؟

پمپ آب خانگی یکی از انواع پمپ است که فشار آب در ساختمان‌های مسکونی را تقویت و تنظیم می‌کند، پمپ‌ها برای ساختمان‌های بزرگ کارایی ندارد و برای آن‌ها باید از بوستر پمپ‌های آب رسانی که مجموعه‌ای از پمپ‌های خانگی است استفاده می‌شود.

پمپ آب خانگی با جریان برق کار می‌کند به همین دلیل به آن الکتروپمپ نیز می‌گویند در واقع با نصب پمپ آب خانگی در مسیر انشعاب اصلی یا فرعی واحد‌های مسکونی باعث می‌شود که آب با فشار بیشتر جریان داشته باشد و مشکل افت فشار از بین برود.

پمپ آب خانگی وسیله‌ای است که آب را از صدها متر پایین‌تر از سطح زمین به سمت بالا پمپاژ می‌کند و امروزه از تجهیزات ضروری ساختمان‌ها در کلان شهر‌ها محسوب می‌شود.

کاربرد پمپ آب خانگی

همانطور که در بخش قبل پمپ آب خانگی را برای شما بیان کردیم، در این بخش از مقاله می‌خواهیم کاربرد پمپ آب خانگی را بیان کنیم.

پمپ آب خانگی برای افزایش فشار آب در ساختمان‌های مسکونی، آپارتمان‌ها و کارخانه‌ها به کار می‌رود این وسیله به دستگاه پمپ آب خانگی مشهور است، اما کاربرد صنعتی نیز دارند و از آن‌ها برای تخلیه آب انبار، استخر، جابه جایی آب، پمپاژ آب، تامین سرمایش و گرمایش، آتش نشانی و بوستر پمپ نیز استفاده می‌شود.

انواع پمپ آب خانگی

در بخش‌های قبل پمپ آب خانگی را معرفی کردیم و شما را با کاربرد آن آشنا کردیم در این بخش از مقاله می‌خواهیم انواع پمپ آب خانگی را بیان کنیم.

پمپ آب خانگی مانند سایر تجهیزات صنعتی و غیر صنعتی براساس پارامترهای مختلفی تقسیم بندی می‌شود، به طور کلی پمپ آب خانگی در سه دسته اصلی سانتریفیوژی یا بشقابی، پمپ‌های جتی و پمپ‌های محیطی تقسیم بندی می‌شوند اما مهم‌ترین فاکتور برای تقسیم بندی انواع پمپ آب خانگی میزان قدرت موتور آن‌ها است که این تقسیم بندی شامل موارد زیر می‌شود:

  • پمپ‌های آب خانگی ۲ اسب بخار که برای ساختمان‌های ۵ طبقه و ۱۴ واحد با حداکثر متراژ ۱۰۰ متری
  • پمپ آب خانگی یک و نیم اسب بخار دو پروانه برای ساختمان‌های ۵ طبقه و ۱۰ واحدی با حداکثر متراژ ۱۰۰ متر.
  • پمپ آب یک اسب بخار دو پروانه برای ساختمان‌های ۴ طبقه و ۸ واحد با حداکثر متراژ ۷۵ متر.
  • پمپ آب خانگی یک اسب بخار جتی برای ساختمان‌های ۴ طبقه و ۸ واحدی با حداکثر متراژ ۶۸ متر
  • پمپ آب خانگی یک اسب بخار بشقابی برای ساختمان‌های سه‌طبقه و ۶ واحدی با حداکثر متراژ ۷۵ متر.
  • پمپ آب کوچک خانگینیم اسب برای ساختمان‌های یک طبقه با متراژ کمتر از ۱۵۰ متر.

 

مزایای و معایب پمپ آب خانگی

در این قسمت می‌خواهیم مزایا و معایب استفاده از پمپ آب خانگی را بیان کنیم.

مزایای پمپ آب خانگی:

  • یکی از پر کاربرد‌ترین دستگاه‌های تاسیساتی در ساختمان‌های مسکونی برای تقویت افزایش فشار آب پمپ آب خانگی است.
  • پمپ‌های آب در منازل مسکونی براساس مصرف تعداد طبقات، جمعیت و تعداد شیرها با توجه به لوله کشی به کار می‌رود.
  • پمپ‌های آب خانگی سبب افزایش آب در ساختمان می‌شود.

معایب پمپ آب خانگی: ‌

برخی از پمپ‌های آب به دلیل عدم نصب درست و ممکن است دچار مشکلاتی شوند که شامل موارد زیر است:

  • عدم روشن شدن پمپ آب
  • عدم خاموش شدن پمپ آب
  • پمپ مکرر خاموش و روشن می‌شود.
  • داغ شدن پمپ آب

 

نصب و راه اندازی پمپ آب خانگی

برای نصب و راه اندازی پمپ آب خانگی توصیه می‌شود پمپ و مخزن را به یک دیگر نزدیک و در مکانی سر پوشیده قرار دهید، موتور‌های الکتریکی در مکان‌های سرپوشیده و زیر سایه کمتر داغ می‌شوند و احتمال سوختن قطعات الکتریکی کاهش می‌یابد اگر نکات جانبی نصب و راه اندازی پمپ آب به خوبی انجام شود توزیع آب با فشار بهتری خواهد بود و هزینه‌های جانبی در طولانی مدت را به نحو بهتری مدیریت خواهید کرد، همچنین با اختلالات و قطعی کمتری در شبکه آب رسانی مواجهه خواهید شد و طول عمر پمپ، مخزن و شیر خودکار افزایش خواهد یافت.

البته توصیه می‌کنیم برای نصب و راه اندازی پمپ آب خانگی از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

 

خرید قطعات نصب پمپ آب خانگی از فروشگاه پویان

برای نصب پمپ آب خانگی به قطعاتی نیاز است که در این بخش از مقاله آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

انواع مغزی: یکی از مهم‌ترین قطعات مهم برای نصب پمپ انواع مغزی‌ها هستند این نوع اتصالات لوله‌های کوچکی هستند که در دو سمت آن‌ها باید نصب شوند و با استفاده از این مغزی‌ها می‌توان لوله‌ها را به یکدیگر متصل کرد.

مهره و ماسوره: مهره و ماسوره نیز ای قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب خانگی هستند، طراحی آن‌ها به صورت سه تیکه انجام می‌شود و با توجه به محل استفاده از آن‌ها دارای رزوه‌های متفاوتی می‌باشد.

فلنج و واشر: یکی دیگر از قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب فلنج و واشر است، فلنج‌ها صفحات چدنی هستند که در دو سمت آن‌ها دهانه‌هایی برای اتصال تعبیه شده است و برای آب بندی این فلنج‌ها هم ار واشر‌های مخصوص استفاده می‌شود.

برای خرید قطعات مورد نیاز نصب پمپ آب خانگی می‌توانید با سایت پویان مراجعه کرده و پس از انتخاب محصولات از آن‌ها استفاده کنید.

کلام آخر

به پایان این مطلب رسیدیم امید است اطلاعاتی که در خصوص پمپ آب خانگی در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه نیاز به خرید قطعات برای نصب پمپ آب خانگی دارید می‌توانید به سایت پویان مراجعه کنید و قطعات مورد نظر را انتخاب و با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

سایت پویان مجموعه ای از تجهیزات صنعتی و غیر صنعتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد  که آن ها می‌توانند با مراجعه به این سایت این تجهیزات را  خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *